Novo mesto, 1. julij 2018-06-29

DOPUST IN POČITNICE

»Šolarji, dijaki in študentje komaj čakajo, da si oddahnejo od učilnic, predavanj, knjig in študija. Še bolj in drugače si oddiha želimo zaposleni. Bremena dnevnega ritma, obveznosti, hitenja, skrbi v službi in doma od nas skoraj zahtevajo oddih in odklop. Vsi se veselimo dopusta in si skoraj idilično predstavljamo šumenje morja, poležavanje na plaži, mirne noči in spokojnost«…

»Počitnice in dopust naj bi bili res najprej namenjeni počitku in sprostitvi.« »Ker je manj fizičnih in psihičnih obremenitev in ker smo več skupaj, prihajamo drug drugemu bolj blizu. Pravimo, da se odnosi in vzdušja, ki jih nosimo v sebi, kar zgostijo. Zato je tako zelo pomembno, da vsi v družini vemo, kaj je namen počitnic in dopusta«…

»Dovolimo si, da si bomo med dopustom res odpočili. Vseeno je, ali bomo ogled kakšne znamenitosti, mesta, adrenalinskega parka, veselice ... izpustili. Okrepimo si medsebojne vezi, ki jih bomo nosili s seboj ne le do naslednjega dopusta, temveč vse življenje. In potrudimo se, da bomo v to poletje investirali naše veselje in radost, da smo skupaj z ljudmi, ki jih imamo radi. Slabo voljo, nerganje, sitnobo, kritiko in tarnanje pa dajmo na jadrnico in jih pošljimo daleč proč«. Tako nam svetuje zakonski in družinski terapevt  Janez Logar (Ognjišče (2016) 07, str. 19).

ZAHVALA

Vsem, ki ste se s hvaležnostjo in darom spomnili mojega katehetskega dela bodisi ob prvem obhajilu, sklepu osnovnošolskega verouka ali po vrnitvi spričeval, se prisrčno zahvalim.

Iskrena hvala tudi katehistinji  s. Slavki Cekuta, ki je, kljub bolezni,  z veseljem in navdušenjem prihajala med naše najmlajše učenke in učence  in skušala približati lepoto in veličastnost vere v Jezusa Kristusa.

KAJ STORITI Z UČENCI,  KI NISO PRIŠLI PO SPRIČEVALA?

Otrok, ki niso prišli po veroučna spričevala, je kar 21. Kje je vzrok tega ponižujočega odnosa do verouka in katehetskega truda? O tem morajo razmisliti otroci, še bolj pa njihovi starši.  Vse bolj se me loteva skušnjava, da bi spričevala poslal po pošti skupaj s sporočilom, da otroka več ne vodim vpisanega v naši veroučni šoli, kar pomeni, da starši otroka lahko vpišejo v kašni drugi župniji ali pa nikamor.  Če je pri starših miselnost, da je duhovnikovo delo in delo katehistinje nepomembno, je to znamenje, da duhovnik, katehet in katehistinja, delajo prazno delo. To ni poslanstvo duhovnika ali veroučitelja.

Otroci, ki med letom niso delali nalog in upoštevali naročil, bodo morali pred začetkom leta opraviti naloge, ki so jih dobili, če bodo hoteli napredovati v naslednji razred.

DRUGI ŽUPNIJSKI DAN IN DAN KRAJANOV

Pokazalo se je, da je župnijski dan dobra ideja, zato smo letos pripravili ponovno druženje v idiličnem mlinu Bezgavec, tokrat skupaj s KS Bučna vas. Naš glavni namen je združevanje in povezovanje ljudi. Vzeli smo si čas za klepet, se ustavili za trenutek, morda ugotovili, kako pogrešamo bližino soljudi, podarili komu nasmeh, vsekakor pa za hip pozabili na težo dneva…

V današnjem času se čudež zgodi tudi takrat, ko se med ljudmi spletejo nove vezi ali ponovno vzpostavijo stare. Naše poti so lahko zelo strme, ne vemo, kako se bo končalo; je temno, ne vemo, kam nas bodo vodili naslednji koraki. Na nekaterih poteh smo osamljeni—najlepše pa je na poteh v dobri družbi. Takrat je z nami tudi Gospod, ki nam kaže pravo pot. Prav tak je bil NAŠ DAN, čudež, poslan od Boga. Sonce je pregnalo vse oblake slabih misli, za marsikoga je bil to najlepši dan…

Idejni vodja in vsi ostali organizatorji smo bili polni malih in velikih idej, med nami je vrela energija brez meja.  smo ga delili z vami.

Naše druženje je letos popestril dramski igralec Gregor Čušin. Premierno nam je predstavil monokomedijo z naslovom: Nepopolne rime. Na hudomušen način nas je popeljal skozi zgodbe stare zaveze. Kot pravi: »Z družino vedno se začne, kako če sploh drugače bit… Nekdo kupčka ti podere, nekdo ti mora rit previt, nekdo pomaga ti da shodiš, te nauči prvih besed, te stisne k sebi… Družina je fina in fino je imeti družino. Skupaj čez klance in skupaj v vsako strmino… Čutiš ljubezen in varnost in Božjo bližino…« Izvedeli smo kako je bilo, ko ni bilo ničesar. Kako je Boga zamikalo, da ustvari vse, kar se premika… V kakšni dilemi je bil, kakšno snov naj uporabi, da ustvaril bi človeka (zemlja, blato in morda iz grmičevja pričeska?). In na koncu sta nastala smrkavec in smrkljica…

K dobremu vzdušju sta prispevala tudi harmonikarja Franc Potočar in Jernej Jaklič. Vse tiste z nemirnimi nogami pa smo popeljali na krajši pohod po okolici in ob potoku Bezgavec.

Za dobro počutje je  z vrhunsko kulinariko poskrbelo družinsko podjetje Stančin.

Srečanja se je udeležilo cca. 220 gostov, ki so bili nad videnim, slišanim, okušenim in doživetim navdušeni.

Hvala vsem, ki ste na kakršen koli način prispevali k lepemu vzdušju. Veselimo se ponovnega snidenja v naslednjem letu.

Andreja Verček,

članica pripravljalnega odbora

KESANJE IN POKORA

»Eden prvih saških kraljev bi se moral odpovedati prestolu, da bi pomiril upor. Po končani bitki je v veži tistega dela gradu, kjer je trenutno bival, prižgal luč in oznanil, da bo vsem, ki so se mu  uprli, oprostil, če odložijo orožje,  in prisežejo, da mu bodo podložni.

Ta ponudba pa velja samo do takrat, dokler ne ugasne sveča…….

Nebeški Oče ravna podobno. Sveča je naše življenje. Čas za kesanje in pokoro seže le do zadnjega diha našega življenja.

(prim.  B.  Rustija: Zgodbe kažejo novo pot, str. 11)

BLAGRI DRUŽINE

* Blagor družini, ki ima Boga za Gospoda in ki hodi v njegovi navzočnosti.

* Blagor družini, utemeljeni na ljubezni,

v kateri iz ljubezni izvirajo drže, dejanja in odločitve.

* Blagor družini, odprti za življenje, ki sprejema otroke kot dar, ceni navzočnost starejših in je občutljiva za revne in trpeče.

* Blagor družini, ki skupaj moli, da bi slavila Gospoda, da bi mu izročala svoje skrbi in upe.

* Blagor družini, ki najde čas za pogovor, razvedrilo in skupno praznovanje.

* Blagor družini, ki ni sužnja televizije in zna skupaj izbirati ustvarjalne programe.

* Blagor družini, v kateri nasprotja niso tragedija, ampak telovadnica, v kateri skupaj rastejo v spoštovanju, naklonjenosti, veselju in medsebojnem odpuščanju.

* Blagor družini, v kateri vlada mir, saj v njej korenini mir sveta.

* Blagor družini, ki išče zgled svojega življenja in ravnanja v sveti nazareški družini.

* Blagor družini, ki je sveta kot nazareška družina."   (prim. NP 49, str. 39-40))

NAPOVEDNI KOLEDAR

za meseca julij in avgust

1. julij. 13. nedelja med letom, posvečena Slovencem po svetu. Na to nedeljo se duhovno povežimo s sorodniki in znanci širom sveta.
  2. julij. God slovanskih apostolov Cirila in Metoda, sozavetnikov Evrope.
  3. julij. Prvi petek—priložnost za poglobitev ljubezni do Jezusovega Srca.
    7. julij. 12. peš romanje iz Novega mesta k Mariji na Zaplaz. Odhod bo ob 2. uri zjutraj izpred stolnice na Kapitlju (na Kamencah okrog 3h na običajnem mestu). Romarska maša na Zaplazu bo ob 12. uri. Po maši, kmalu po 13. uri, bo za romarje, ki ne bodo imeli svojega prevoza, poskrbljeno za avtobusni prevoz do Novega mesta.
  4. julij. 16 nedelja med letom – Krištofova. Po 10. sv. maši, ob cca 10.45, bo pred cerkvijo blagoslov prevoznih sredstev. Darovi ob blagoslovu so namenjeni nakupu prevoznih sredstev za naše misijonarje.
  5. in 4. avgust. Prvi petek in prva sobota – priložnost za osebno duhovno poglobitev in molitev za skupno dobro.
  6. avgust. Zapovedani praznik Marijinega Vnebovzetja– veliki šmaren. Sv. maši bosta, kot ob nedeljah, ob 8. in ob 10. uri.
  7. avgust. God sv. Roka, sozavetnika naše župnije.
  8. avgust. Dan spomina na žrtve vseh treh totalitarnih režimov (nacizma, fašizma in komunizma).
  9. avgust. Predviden je izlet MePZ v Prekmurje.